dimarts, 21 d’agost del 2012

Dissabte, 11 d'agost de 2012

Sortim de Carcassonne
Ens llevem i anem a esmorzar a un bar que vam veure la nit anterior com a interessant. A aquella hora hi ha poca gent al carrer i la temperatura és molt bona comparat amb la nit que hem passat sense aire condicionat a l’hotel.
 Esmorzem. De tornada a l’hotel passo per un supermercat per comprar aigua. Abans d’arribar a l’hotel ens trobem amb una parella de catalans que estan fent el canal i ens pregunten on s’agafa el camí.

Enclusa camí a Homps

Recollim les alforges. Anem al pàrquing. Les carreguem. Agafem el camí. En els primers quilòmetres gaudim de la companyia de veïns de Carcassonne que aprofiten aquesta hora per fer esport, caminant o corrent. El camí és molt variat, de vegades estret, de vegades ample, amb trams de grava, amb ombra, sense... El que és comú és que el canal el tenim sempre a la nostra esquerra. Passem per l’enclusa Saint Jean, enclusa de Fresquel, de Èvêque... fins arribar al port de Trèbes. No sé si per l’hora què és, perquè aquest tram no està tant concorregut o per qualsevol altre motiu, només ens trobem amb una parella d’estrangers d’edat avançada i que com la seva edat van avançant a ritme segur. Quan ens acostem a ells ens deixen passar. De vegades aquesta coincidència es dóna en el camí, d’altres en una enclusa o d’altres en els trobem fent un cafè que els mateixos s’han fet amb el material que porten a les alforges.

Trio de campions
Passem per Ventenac-en-Minervois on un antic castell ha estat rehabilitat com a celler on es poden degustar els vins de la regió (molt rica en vins). Avui, donades les experiències d’ahir i consultada la guia a fons, volem arribar el més ràpid possible al lloc de destinació: Homps. La guia diu que no hi ha massa oferta d’allotjament i parla d’un poble (Lezignan - Les Corbiéres) com a un punt interessant d’allotjament encara que no està en el canal, cal fer una desviació.
Arribem a Homps cap a la una. Primer de tot investiguem a fons els tres o quatre llocs susceptibles de trobar una habitació. Després de fer una volta pel poble (s’acaba ràpid) tornem a l’Auberge de l’Arbousier, que havíem passat abans. Preguntem i esperem la resposta que ve de l’interior. Complet. Tornem al poble. Passem per un celler (Chevaliers de Malte) que té el mateix nom uns apartaments que anem buscant i que no trobem. En el celler ens indiquen on estan. Fa una calor sense paliatius. En aquests apartaments truquem al timbre diverses vegades, deu ser l’hora de la becaina. Ningú ens contesta però jo he vist algú que es mou a l’interior. Finalment surt una clienta i ens diu que la senyora no hi és i que no sap quan tornarà però que tots els apartaments estan ocupats. De tornada al port passem per un petit hotel on preguntem i obtenim la mateixa resposta. Ens aturem i fem una planificació del que queda de dia: primer de tot anar a dinar i mentre dinem planifiquem l’operatiu de l’allotjament.
En la zona del port hi ha molts bars amb terrassa. Preguntem en un que té unes taules al carrer i des de les quals podem vigilar les bicicletes. Ens diuen que no pot ser, que ha de ser a l’interior o que busquem un altre lloc. Fem això últim. Al costat hi ha un altre que té terrassa i aparcament per a bicicletes. Preguntem i la resposta és afirmativa. Fa molta calor però com a mínim ja tenim solucionat el tema del dinar. Després d’haver demanat i mentre esperem decidim que podem agafar la guia i mirar l’oferta d’allotjament que hi ha més endavant encara que ens haguem de desviar del canal. La primera trucada a l’Hotel Restaurant le Relais des Corbiéres dóna el resultat previst. Ja tenim l’habitació triple garantida. Els dic que arribarem aproximadament a les cinc.
En acabar de dinar hi ha qui pensa que podem fer una migdiada i altres pensen que és millor anar fent camí. Anem avançant cap a Argens – Minervois on ens desviem cap a la dreta i després de passar un pont de ferro sobre el riu Aude i una rotonda anem en direcció Lezignan – Les Corbiéres. Després de cinc quilòmetres d’asfalt amb les aturades oportunes en les poques ombres qui hi ha arribem al poble. La pista és la carretera nacional Carcassonne – Narbonne direcció Narbonne. Anem en aquesta direcció però després de les experiències d’altres dies m’aturo en un celler per preguntar. La noia no és del poble i no sap on està aquest hotel. Seguim en aquesta direcció i ens aturem en un supermercat. El primer client al qual pregunto no ho sap i m’adreça a la caixera. Aquesta em diu que està a un parell de quilòmetres i que és un edifici que està a l’esquerra de la carretera i es veu bé. Anem per la pista bona.
Al cap d’una estona arribem. Entrem i m’adreço al cambrer com la persona que ha fet la reserva de l’habitació triple. La seva cara és d’incredulitat. Em diu que no s’ha fet cap reserva aquest dia, que tot està ple. Li dic que he trucat i he parlat amb una noia, li ensenyo la guia d’on he tret el número de telèfon i el telèfon mòbil on ha quedat enregistrada aquesta trucada. Em diu que hi ha un error en la guia, m’ensenya una targeta del seu hotel i, evidentment, el número no correspon al de la guia. Ens prenem uns refrescos. Tornem al trucar al telèfon que hi ha enregistrat en el mòbil i torna a aparèixer la noia que m’ha atès al migdia. Li passo al cambrer. S’expliquen en francès que l’hotel es diu Mas d’en Gaujac i  que està en direcció a l’autopista A61 direcció Montpellier. El senyor ens ho explica i ens diu que hi ha uns cinc quilòmetres. Desfem el camí, tornem al poble i girem cap a Les Corbiéres. En arribar al polígon industrial i la zona comercial preguntem en una benzinera. La dependenta ens diu que està a uns dos-cents metres. Hem arribat!!!

Ens ha costat, però ho hem aconseguit
Entrem a l’hotel. Ens identifiquem. Deixem les bicicletes en una terrassa interior lligades a un arbre i pugem a l’habitació. Aquesta nit tindrem un llit per a cadascú a més d’aire condicionat. Descansem una mica i rentem la roba.
En aquest hotel soparem i esmorzarem.
El sopar és brutal i l’esmorzar el millor de tots els dies. Ha costat trobar-lo però ha valgut la pena. Cal rectificar l’adreça o el telèfon en la guia del Canal du Midi.